IO.NO

Fullversjon Nytt søk

Norgesspill.com

https://www.norgesspill.com/no/casino/explore

Mer informasjon

Hvordan skape en merkevareidentitet?

Å opprette en ny bedrift kan være spennende og givende, men det kommer også med mange utfordringer. En av dem er det å klare å skape en klar merkevare med en egen identitet som er tydelig og gjenkjennbar. Uansett om man ønsker å starte en online bedrift som et casino eller en fysisk bedrift med tilstedeværelse på nett, er det viktig å sikre at dine kunder vet hva du driver med og kan kjenne deg igjen. Her ser vi nærmere på hvordan du kan få til nettopp dette, men for mer informasjon kan du lese mer om våre tjenester eller ta kontakt.

Hva er merkevareidentitet?
En bedrifts merkevareidentitet er kombinasjonen av valg når det kommer til det visuelle og innhold som representerer bedriftens personlighet. Merkevareidentiteten er sammensatt av de visuelle merkeelementene du har valgt, som fargepaletten din, men den inkluderer også merkevarens stemme og tone. Hvis den er utviklet på en ordentlig måte, vil merkeidentiteten din representere og henvise til merkeverdiene og målet ditt, og tydelig få fram det du ønsker.

Merkevareidentiteten inkluderer blant annet følgende:

● Merkevarer, som farger, logo, fonter, layouter og designelementer som fotografi og illustrasjoner
● Merkevarestemme og -tone, inkludert eventuelt slagord, tekster på sosiale medier, e-post og innhold i produkt-, annonse- og nettstedstekster

Å skape en sterk merkeidentitet vil hjelpe deg med å utvikle et merkevarebilde som er gjenkjennelig for målgruppen din, selv om de bare ser ett lite element av det eller leser noen få ord. De skal raskt og enkelt kunne identifisere at det er snakk om din bedrift og tjeneste.

Slik lager du en merkevareidentitet som hjelper virksomheten din med å skalere og nå ut til mer engasjerte målgrupper.

1. Analyser målgruppen din og lær om deres utfordringer
Design av merkevareidentitet starter med en grundig analyse av publikummet ditt (målgruppen din), og krever en merkevareidentitetsspesialist. Se på den demografiske profilen og utfordringene til de beste kundene dine og de mest engasjerte publikummere. Snakk med selgere eller kundestøttespesialister for å finne ut, med deres egne ord, hva folk sliter med og hvordan du kan hjelpe.

Jo mer du allerede har lagt ut på nettet og kommunisert med dine kunder og potensielle kunder, jo mer data må du analysere. Dersom du starter en ny bedrift fra bunnen av, må du fortsatt gjøre analyser og undersøkelser av hvem målgruppen din er og hvordan du kan nå ut til dem. Du kan da blant annet se på konkurrenter og gjøre undersøkelser for potensielle kunder med mer.

2. Utvikle nøkkelelementene i merkevaren din som taler til målgruppen
Når du så vet hvem det er du skal nå ut til, gjelder det å opprette nøkkelelementer som passer til publikummet og dine tanker om hvordan merkevareidentiteten skal se ut. Dette innebærer blant annet å bestemme seg for og utvikle følgende:

● Bedriftsnavn og logo
● Fargepalett
● Skrifttyper
● Stemme og tone
● Bilder og designelementer

Med dette på plass som et utgangspunkt, vil det være enklere å ha en klar idé om hva du ønsker for merkevaren din, og bygge videre på det. Når du først har bestemt deg for noe, burde nemlig dette holdes (med mindre du gjør en rebranding senere). Når du har bestemt deg for hvordan merkevarebildet ditt vil se ut, kan du opprettholde konsistens gjennom hele markedsføringen ved å lage en merkevarestilguide.

3. Styrk merkevarebildet ditt med detaljerte merkevareretningslinjer og maler
Noen ganger er barrieren for merkevarevekst ganske enkelt at markedsførings- eller merkevareteamet ditt er de eneste med de riktige heksadesimale kodene, fontene og merkevaregodkjente bildene. Det eneste et slikt oppsett gjør er å begrense bedriften din fra å nå ut til flere. Det er derfor anbefalt å ha tydelige retningslinjer og maler med informasjon som alle kan få tilgang til for å sikre at merkevarebildet forblir konsekvent.

De mest suksessrike merkene innlemmer sin merkevareidentitet i all markedsføring, salg og kundeinnhold, noe som øker anerkjennelse og lojalitet. For å spare tid og opprettholde konsistens, burde du lage et et såkalt brand kit og maler for sosiale medier, nettstedinnhold og merkevarebilder med mer.

4. Bygg merkevarestrategien og -målene dine
Nå som du vet mer om publikummet ditt, og du har en plan på plass for å sikre samsvar med merkevaren, vil så en klar merkevarestrategi kunne veilede utviklingen av din visuelle merkevare. Merkevarestrategien bør skreddersys til hvert kommunikasjonsmedium – inkludert sosiale medier, e-postmarkedsføring, nettside, PR og offline medier, reklame og internkommunikasjon med mer. Dersom du sikrer at alt innholdet ditt matcher i utseende, følelse og tone, jobber det for å representere oppdraget, verdiene og personligheten din bedre.

Et konsistent merkevarebilde påvirker kundens oppfatning av merkevaren din, og påvirker kjøpsbeslutninger betydelig. Kort forklart bygger et sterkt merkevarebilde tillit og øker sannsynligheten for at noen følger merkevaren din og kjøper fra deg. Derfor er det viktig å bygge en klar strategi og holde seg til denne, for å kunne nå målene dine.

5. Spor merkevarens innvirkning med merkevareadministrasjonsverktøy
En merkevare er bare så sterk som dens organisasjon og overordnede ledelse. Merkevarestyring er hvordan du måler, analyserer og påvirker publikums syn på merkevareidentiteten din. Verktøy for merkevarestyring hjelper til med å:

● Strømlinjeforme ressursene dine på tvers av avdelinger: Når du strømlinjeformer ressursene dine med klare retningslinjer vil salgs- og markedsføringsteamene dine alltid bruke innhold som gjenspeiler merkevareidentiteten din. Enten du er en liten bedrift, en frilanser eller en oppstart i vekst, etter hvert som teamet eller kundelisten din vokser, vil bruk av et brand kit hjelpe deg med å administrere merkevaren din og holde deg organisert.
● Administrer endrede merkevareretningslinjer i stor skala: Ved å ha ditt brand kit tilgjengelig og justerbart når du oppdaterer merkevareidentiteten din, vil teamene enkelt kunne velge riktige farger, fonter og logoer, fordi de er innebygd rett inn i designplattformen deres.

Kontaktinformasjon

https://www.norgesspill.com/no/casino/explore

 

Last ned visittkort
Internettopplysningen - io.no Om oss Cookies