Klinsj gir deg praktiske verktøy i konflikthåndtering, og hjelp til og sette dem i system.
Siden 2001 har KLINSJ drevet utvikling, opplæring og veiledning i konflikthåndtering. Vi bidrar med kompetansen vår i en rekke ulike kontekster: på arbeidsplasser, skoler, organisasjoner og asylmottak i inn- og utland. Målet er alltid det samme: å styrke deltakernes evne til å bygge og ivareta gode relasjoner, og styrke deres praktiske kompetanse i håndtering av konflikter. Temaer for kurs, opplæring og prosesser:
Kommunikasjon - dialogkompetanse Konfliktforebygging Konflikthåndtering Megling Den nødvendige samtalen Implementering av gode rutiner/systemer for konflikthåndtering Konflikthåndtering som lederutvikling HMS-arbeid Konflikthåndtering på arbeidsplass Veiledning av veiledere Lek på alvor – arbeid med utvikling av sosial kompetanse Hvordan vi jobber: deltakende metodikk og praktisk ferdighetstrening
Når vi underviser, skjer det ved bruk av verkstedmetode; en kombinasjon av teori, praktiske øvelser, situasjonstrening, refleksjon og erfaringsdeling. Vi er dyktige på å etablere trygg atmosfære for utprøving, og det er utrolig hvor mye latter det kan bli i et kurs som handler om de vanskelige samtalene.
Gode samtaleverktøy fungerer best når de settes i system. Gjennom veiledning og gruppeprosesser bistår KLINSJ til forankring og bærekraft i tiltakene for det gode samarbeidsmiljøet.